יום ראשון, 16 ביוני 2013

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-17.06.13


שבוע טוב לכולם,

כל המכורים בינינו מכירים טכניקות וטריקים לגמילה. בקצה אחד, במקרים קשים צריך אשפוז. בקצה השני, מספיקה ההחלטה של המכור " אני מפסיק היום". מה המשותף לסוגי הגמילה השונים? חרדת הנגמל- "מה יהיה? איך ארגיש במהלך הגמילה? האם אצליח?"
הפסיכולוגיה הזו נכונה לאנשים באשר הם שם. מה שנכון לאנשים מתאים גם לשווקים. השווקים מורכבים הרי מאין סוף פרטים שמאחוריהם אנשים.
איך גמילה קשורה השבוע?
השווקים (להלן המכור) חוששים מהודעת ברננקי ביום רביעי המתקרב עלינו לטובה. השווקים רגילים שהממשל האמריקאי מזרים ביקושים לאג"ח וכך (לכאורה) מונע קריסה של השווקים. מאורעות 2008-2009 גרמו לבורסות בעולם לתלות (התמכרות) לכספי הממשל האמריקאי.
כעת עבר זמן והשוק התרגל/התמכר לתמיכה.
דרך אגב, הצפי שהודעת ברננקי תהיה בהתאם למכורים "אל תדאגו, לא נתחיל עכשיו בגמילה, וגם אם כן ממש מעט".
השמועה אומרת שהממשל האמריקאי הולך לקצץ את התמיכה, כאמור בסקירה הקודמת, מ-85 מיליארד דולר ל-65 מיליארד בלבד. השווקים הגיבו בחרדה (ירידות) כאותו מכור מהפיסקה הראשונה.

החלטתי לשנות מעט ממנהגי בסקירות.

הצמדים/מדדים החשובים לסקירה, לדעתי, הם: דאו-ג'ונס, יורו/דולר, פאונד/דולר, דולר/פרנק, דולר/יין, זהב/דולר. לפעמים קורה ששבוע חלף ואין בצמד מסוים תנועה החלטית ברת ניתוח (יחסית לשבוע שעבר) והוא ממתין להתפתחויות. מהיום אציין זאת במפורש.
במקביל אם מישהו מהקוראים רוצה סקירה או ניתוח של צמד, מדד ואולי אפילו מנייה, הוא מוזמן לבקש בתגובות למטה. אנסה כמיטבי לעזור, ואם אפשר אצרף את הגרף לסקירה תחת הערת "עדכון".

דאו-ג'ונס בסקירה הקודמת נכתב שהמדד עולה ולא יוצר אזורי התנגדות שהופכים לתמיכה (PPZ). לכן השתמשנו ב-"מספר גדול עגול (BRN – Big Round Number) הוא הסימון האפשרי הבא" 15,000. ואכן הודפס שם PB שהביא תנובה.
מאז המחיר נתמך פעמיים על 14,900 כך שנוצר PPZ המקל על קריאת המחיר.
כעת נמתין בסבלנות להדפסת איתות בשיא הקודם 15,500, או על 14,900 שאם לא ישמש כתמיכה וישבר, המחיר אמור לרדת לפחות עד אזור 14,600.

יורו/דולר הצמד חצה את הקו העליון 1.3300 מהסקירה הקודמת. במשך 4 ימים רצופים ננעל מעל הקו כתמיכה. קלאסי להתנגדות שהפכה לתמיכה.
התחנה הבאה למעלה ה-PPZ 1.3500.
אם הזוג יחליט לרדת, אזי נמתין לו באזור 1.3000.
בעקרון המחיר "הולך הצידה" (מינוח עדיף במקרה הזה על דישדוש) ולכן נעדיף לסחור בקצוות.

פאונד/דולר הטרייד עליו נכתב בסקירה הקודמת ממשיך לעלות מעבר ל-PPZ 1.5600. כעת הסטופ נח מתחת ל-PPZ. מעט יותר מ-400 פיפס נעולים.
חנייה הבאה למעלה 1.5800.

דולר/פרנק 0.9100 מסתמן כאזור תמיכה איתן. עברו לגרף שבועי כדי לראות.
ממתין להתפתחויות.

יין/דולר (לחץ להגדלה)
דולר/יין הצמד שנחלש, למרות התערבות הממשלה היפנית, נשען כעת על 94.00. שבירת המחיר למטה תאותת על התחזקות היין בניגוד לרצון היפנים. אי-שבירתו תוביל לרווח נוסף למי שסוחר לפי Price Action. הביאור בשורה האחרונה בסקירת הצמד.
בסקירה הקודמת כתבתי, מה שהתפרש אצל רבים, כדבר הכי קרוב לאיתות שסיפקתי אי-פעם (וכולכם יודעים מה דעתי על איתותים ומי שמספק כמותם). רוב

היינים הדפיסו PB ענק, על PPZ שנתן רווח נאה.
בחרתי לצרף דווקא את יורו/יין כדוגמה.
ביום חמישי הודפס PB נוסף (PB2) שעדיין לא נפסל. מי שלא נכנס שלא יכנס.

זהב/דולר זו דוגמה מצוינת כיצד שימוש בקריאת מחיר מעניק יתרון לסוחר.
לכאורה המחיר זז הצידה (בלי הסימונים על הגרף). הבנת הגרף ו"הסיפור" שמאחוריו מאפשרת לסוחר להבין למה הוא אמור להמתין.
זהב/דולר (לחץ להגדלה)
המחיר סימן PPZ 1400 שהוא גם מספר עגול גדול (BRN) ומתחיל להתכווץ סביבו. התופעה מתרחשת כאשר  מצד אחד ההזמנות לקנייה או מכירה סביב המחיר הזה הולכות ופוחתות, ומאידך אין מספיק הזמנות להזיז את המחיר מהטווח. תנועת המחיר הולכת ומתכווצת.
שימו לב איך המחיר מציית לקווי המגמה הכחולים.
יש שיקראו לתבנית בשם (משולש) אך יותר חשוב להבין מה הביא להדפסתה.
הניסיון מלמד שליציאה מכיווץ מחיר יש מספר מאפיינים:
1. סביר להניח שהיציאה תמשיך את המגמה שקדמה לכיווץ.
2. לרוב, איתות PA – Price Action ירמוז על כיוון התנועה.
3. היציאה מהכיווץ תהיה חזקה. לתנועה קוראים בשם המצחיק "משחת שיניים", כמו האפקט של דחיסת משחת השיניים בשפופרת ופתיחת הפקק אחרי (המשחה מתפרצת החוצה).
זכרו שתנועות הזהב היומיות הממוצעות לעונה הן מעל 350 פיפס.


שבוע שעבר נרשמו 24 איתותים על גרפים יומיים. אחד השבועות יותר עמוסי החלטות (לפי דרך המסחר שלנו). בעיקר שמותר לסחור לא יותר מ-6 עסקאות בחודש.

כאמור, אם מישהו מהקוראים רוצה סקירה או ניתוח של צמד, מדד ואולי אפילו מנייה, הוא מוזמן לבקש בתגובות למטה. אני אצרף את הגרף לסקירה תחת הערת "עדכון".

גם במקרה שעולות שאלות אחרות, אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון

  





אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות: